zaterdag 4 mei 2013

Workshop bloemen maken van Marianne

Kijk voor de uitslag van de April challenge
en informatie over het vervolg van de challenges
in het bericht hieronder!!!

Onze Guest Designer van april, Marianne, heeft
jullie de afgelopen weken mooie kaarten laten zien
met prachtige bloemen erop. Vandaag vind je hier
haar workshop met uitleg hoe ze de bloemen heeft
gemaakt!


Om te beginnen heb ik deze mal er voor gebruikt.
Ik ga hier een kleine en grote bloem mee maken.


Heb de een na grootste bloem acht keer uitgedraaid en die gebruik ik met de een na kleinste vier keer voor de grootste bloem. De kleiner bloem is de een na kleinste 6 keer.
Denk er om dat je karton niet te dik is want je kan het dan bijna niet meer buigen.
Ik heb 160 gram gebruikt, dat gaat prima.


 Dan ga ik ze met inkt een kleurtje geven


En vervolgens maak ik met een scherpe Pegamanopen een lijntje over ieder bloemblad in het midden over de volle lengte, op de achterkant.
Ik hoop dat het zichtbaar is op de foto.
Dan buig je de bloemen dubbel en ga je het midden opbollen.


Dan heb je dit en die plak je in elkaar.
De acht grootste onder en de vier kleintjes er in voor de grootste bloem.
En wel iedere bloem schuin op elkaar plakken.
Voor de kleine bloem gewoon de 6 kleine paarse schuin in elkaar plakken.


Dan nog even de puntjes met inkt aantippen, geeft net een leuker effect, want dan worden die donkerder.
Leuk bloemenhart er in plakken en je bloem is klaar.
En dan is dit het eindresultaat.

Zoals jullie weten heeft de Crealies bloemenmal altijd vier bloemen op een mal staan.
Ga nu nog wat bloemen laten zien en dan zet ik wat ik gebruikt heb van groot naar klein.
Dus als er staat 0, 8, 4, 0, dan heb ik er 8 van de een na grootste gebruikt en 4 van de een na kleinste.
De grootste en de kleinste maat heb ik dan niet gebruikt.


 4, 4, 4, 0


4, 4, 4, 0


4, 4, 4, 0


2, 4, 2, 0
Zo zie je dat ik de hele kleine niet gebruik, maar als je een beetje speelt met die mallen dan zijn er en heel hoop mogelijkheden. Ik heb ze ook nog niet allemaal uitgeprobeerd!!

Ik hoop dat jullie de workshop leuk vinden en een fijne dag.
Groetjes Marianne

4 opmerkingen:

  1. Wauw!!! Dat zijn echt super mooie bloemen. Bedankt voor de workshop.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het zijn schitterende bloemen heel erg mooi gemaakt.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige blommen Yvonne, leuke tutorial!
    Groetjes hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow...wat schitterende bloemen.
    zo kan je wel zien hoe bloemen worden van die stansen.
    geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...