zaterdag 21 september 2013

Bloemen maken met Crea-Nest-Lies

Welkom op het Crealies blog! Leuk dat je even een
kijkje komt nemen vandaag!!

Ik heb vandaag een tutorial over het maken van een 
bloem met Crea-Nest-Lies van Crealies. Deze bloem
had ik gemaakt voor op een lay-out met de bloghops
in augustus. Graag wil ik jullie laten zien hoe je deze 
bloemen zelf kunt maken!!

Wat heb je nodig? Ik heb een oud boek uit de kingloop-
winkel gebruikt, ronde Crea-Nest-Lies (maakt niet 
uit welke) en splitpennen (brads).

Scheur 3 blaadjes uit het boek en kies het formaat stans.

Vouw de blaadjes dubbel en stans in 1x 6 rondjes uit.

Haal de gestanste rondjes los van elkaar.

Leg de rondjes op elkaar, de buitenranden niet
netjes (verspringend) op elkaar. Maak met een mesje
een snee of met een gaatjes-tang een klein gaatje in het
midden van de rondjes.

Prik er een splitpen doorheen en klap hem open.
Dit is de achterkant.

Frommel nu het bovenste rondje op naar boven. Doe 
dit een beetje voorzichtig, zodat het rondje niet van de 
splitpen scheurt.

Frommel het tweede rondje eromheen (niet te netjes!)
en doe dit bij alle 6 de rondjes.

Vouw het tenslotte iets uit elkaar en klaar is je bloem!


Crea-Nest-Lies set stansen no. 01 XL / Crea-Nest-Lies dies no. 01 XL
Deze Crea-Nest-lies mal heb ik gebruikt.
CL Nest 01 (klik HIER voor meer informatie)

Dit was de lay-out die ik ermee gemaakt had voor de
bloghop.. Er zitten één grote en twee kleine bloemen op.


Je kunt ook ander dun papier gebruiken, zoals Mulberry
paper. Dan krijg je hetzelfde idee, maar het ziet er meteen
heel anders uit:



 Ik hoop dat jullie weer inspiratie hebben kunnen opdoen..
Het is een hele leuke toepassing met stansen die je
misschien al hebt liggen!!

Veel succes/plezier en een fijn weekend!
Liefs, Yvonne

10 opmerkingen:

  1. Dit ziet er weer geweldig uit...prachtige bloemen en je kaart is ook super gelukt.
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn mooi zo! Fijn weekend, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Yvonne,

    Who zeg weer wat geleerd ziet er geweldig uit hoor die mal heb ik toevallig ook ga er zeker eens zo'n bloem mee maken.
    Bedankt hoor voor de tip.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een Prachtige LO heb je gemaakt Yvonne. Mooie bloemen ook met de nieuwe Dies.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie volle bloem, zou dat ook met tissuepaper kunnen, of zal dat té dun zijn?

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moet ook zeker kunnen Anita!! Maar wees voorzichtig met opvouwen, want hoe dunner, hoe eerder het misschien scheurt.. En je zult misschien wat een paar extra rondjes toe moeten voegen voor een vol resultaat.. Succes!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb het geprobeerd maar is idd niet zo'n mooi effect...wel meer rondjes toegevoegd maar geen mooi resultaat.
    Bedankt voor de tip!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er gaaf uit heel mooi gedaan.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw!!! Super leuk, jammer dat ik hier niet eerder aan had gedacht toen ik een mal uit mocht kiezen.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat dat niet goed ging Anita.. Ik dacht dat het wel moest kunnen.. Maar bedankt voor het laten weten!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...