dinsdag 5 december 2017

Flessenhanger



Vandaag is Divina onze Guest Designer  en zij maakte deze originele flessenhanger:


Wat zijn we weer vereerd dat we als Guest designer voor Crealies weer een mooie creatie mochten maken. Inmiddels heb ik mijn Crealies uitzet iets uitgebreid met wat leuke nieuwe spullen. En ook daar worden we weer mee uitgedaagd om weer eens iets anders te maken. Dit keer moest ik door een drukke week die ik had twee dingen combineren. Een leuk cadeau maken voor een jarige en de creatie voor Crealies. Uiteraard ging dat prima samen en gaf me dit ook weer een extra prikkel. Uiteindelijk heb ik een flessenlabel gemaakt.


Uitleg:
- Meet als eerste de hoogte van je fles en maak een stuk stevig papier ongeveer net zo breed en hoog als de fles. 
- Neem een cirkel van de snijmal Crea-Nest-Lies XXL no. 33 die iets groter is dan de dop van je fles, zodat de flessenhanger een stukje over de hals kan vallen, wanneer je met deze mal aan de bovenkant van het papier een rondje uitsnijdt. Maak hier daarna ook een vouw, zodat de flessenhanger mooi over de fles heen komt te hangen.

 

- Maak dan met On the Edge no. 28 een mooie rand aan je flessenhanger.
- Creëer met Distress Oxide ink als eerste met Masks & More Mini no. 118 de eerste laag van de achtergrond naar eigen inzicht.
- Als tweede stempel je met Distress Oxide ink met Bits & Pieces no. 118 op verschillende plekken naar eigen inzicht de tweede laag van de achtergrond.

 

- Stans daarna twee keer X-tra no. 118 uit op wit papier en bewerk deze met Distress Oxide ink. Ik heb ze daarna nog bewerkt met Mod Podge om ze een extra effect te geven.
- Daarna heb ik het envelopje uitgestanst en het kleine kaartje. Op het kleine kaartje heb ik met inkt een leuke tekst gestempeld (helaas geen foto van gemaakt).

- Met de mal Crea-Nest-Lies XXL no. 72 heb ik een lief labeltje gestanst. Ik vond hem persoonlijk iets te breed voor de tekst, dus heb ik het labeltje iets ingekort. Dit doe je vrij makkelijk door het papier op je snijplaat te leggen, de mal er zo over te leggen dat hij er precies opvalt maar dat hij het labeltje wel korter maakt. Leg dan de bovenste snijplaat alleen over het kleine gedeelte waar het labeltje korter uitgestanst moet worden. Haal hem door de machine en voilà…

 

- Daarna heb ik “Gefeliciteerd” (Tekststans no. 1) uitgestanst, bewerkt met Distress Oxide ink en op het labeltje geplakt.
- Plak een strook van het dubbelzijdig stickersheet op bruin papier en stans daarna 3 Decostripzz no. 04 uit en breng deze aan op de zijkanten van de flessenhanger.
- Daarna kun je de twee uitgestanste mandela’s (X-tra no. 118), het envelopje en het labeltje verwerken op de flessenhanger.
En klaar ben je…

Materialen die ik gebruikt heb:

Crealies dies / stansen:

Crealies stamps / stempels:

Crealies masks:

Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 72, Rectangles with open scallop Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 33, Cirkels met dubbele stiksteeklijn/Circles with double stitch Aparto stansen/dies no. 1, Mini message 1 X-tra stans/die no. 118, Mandala E Decostripzz stans/die no. 04, Cirkeltjes / Circles On the Edge stans/die no. 28, Met dubbele stiksteeklijn/With double stitch line Tekststans no. 1 Gefeliciteerd Tekst & Zo stempels Divers 11 Bits & Pieces stempel/stamp no. 118 Mandala E Masks & More Mini no. 118 (plastic), Mandala E


Divina, bedankt voor het laten zien van je mooie creatie.
Deze is binnenkort ook te zien op Divina's blog.


1 opmerking:

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...